PAU (Proves Accés Universitat)

NOTA EXPEDIENT DE BATXILLERAT
0,9 · (mitjana notes de batxillerat)
0,1 · treball de recerca
Fase general

(llengua i lit catalanes + llengua i lit castellanes + anglès + Història filosofia o Història + 1 matèria de modalitat) / 5

Aquesta fase de les PAU és obligatòria i la mitjana té validesa encara que l’alumne suspengui alguna de les proves. És imprescindible , per tant, que l’alumne lliuri els 5 exàmens encara que prevegi que en algun obtindrà un 0.

Fase específica

0,2 o 0,1 · una matèria de modalitat
0,2 o 0,1 · una altra matèria de modalitat

La fase específica permet que cada facultat universitària estableixi un ordre d’admissió entre els alumnes que la sol·licitin. Ho fa tot ponderant (0,2 ó 0,1) el resultat obtingut en les PAU en algunes de les matèries de modalitat de la branca de coneixement que ha cursat al batxillerat i sumant directament aquesta ponderació a la nota d’accés de l’alumne.
Convé consultar cada curs la taula de ponderacions vigent.
Aquesta fase de les PAU és optativa. L’alumne pot examinar-se fins de 3 matèries de modalitat, de les quals l’Oficina de les PAU es quedarà només amb les dues on hagi obtingut la millor puntuació un cop aplicades les ponderacions. Perquè una matèria tingui validesa en la fase específica, però, cal haver obtingut una nota de 5 o més.
L’alumne tria les matèries de modalitat de que s’examinarà (entre 1 i 4) a la prematrícula de les PAU, però és quan fa la matrícula que decideix de quina s’examina a la fase general. Aquesta és una decisió important.
Les qualificacions de la fase específica només tenen validesa en els dos cursos següents.