El currículum al batxillerat

Les Tutories
Orienten la tria de matèries mirant de combinar, a més del gust personal de l’alumne, tres principis generals:
  • La formació general en la modalitat.
  • La continuïtat de les matèries (opcions I i II).
  • La coherència de les opcions amb les matèries ponderades per les facultats universitàries o per els CFGS a què els alumnes volen optar.
La repetició de curs i les matèries pendents de primer
Un alumne pot passar a segon curs amb dues matèries pendents de primer, de les quals és avaluat de manera continuada durant el curs de segon. Fins a quatre matèries suspeses poden ser repetides com a matèries soltes, sense necessitat de repetir la integritat del curs. La contrapartida d’aquesta mena de repeticions és la discontinuïtat de l’horari.
El simulacre PAU
L’última setmana abans de Setmana Santa, el centre simula, a tall d’assaig general, les proves PAU en les mateixes condicions que es trobaran els alumnes el mes de juny. Les notes obtingudes tenen validesa per a les diverses matèries i permeten fer el càlcul dels resultats que haurien obtingut en condicions reals, comparar-los amb les notes de tall vigents, etcètera.
Viatges
Hi ha dos viatges importants: al CERN, amb alumnes de primer i de segon de ciències, i a Roma, amb alumnes de segon d’història de l’art i de dibuix tècnic, a banda d’un PROGRAMA D’INTERCANVI amb alumnes d’altres països.

1r de Batxillerat

Matèries comunes
Matèries comunes 1r BATX

• Tutoria (1h)
  • Llengua catalana i literatura (2h)
  • Llengua castellana i literatura (2h)
  • Llengua Estrangera (Anglès) (3h)
  • Filosofia (2h)
  • Educació física (2h)

Humanitats i ciències socials

Ciències i tecnologia

Optatives que es poden escollir independentment del Batxillerat escollit

2n de Batxillerat (Curs 2024-25)

NOTA IMPORTANT: La informació de 2n de Batxillerat és una previsió, les matèries i/o agrupacions podrien variar.
Matèries comunes 2r BATX
  • Tutoria (1h)
  • Llengua catalana i literatura (2h)
  • Llengua castellana i literatura (2h)
  • Llengua Estrangera (Anglès) (3h)
  • Història de la filosofia (3h)
  • Història (3h)
Humanitats i ciències socials

Ciències i tecnologia

De manera limitada (i assessorats per les tutories), els alumnes poden estudiar algunes matèries de modalitats diferents a la seva. També poden estudiar, a través de l’Institut Obert de Catalunya, alguna de les matèries que el centre no ofereix

TREBALL DE RECERCA:

Els alumnes elaboren i presenten el seu treball entre el febrer del primer curs i el novembre del segon. Com que el TR comporta la vinculació d’alumnes i tutories, els alumnes trien el seu treball seguint l’ordre que estableix la mitjana de les qualificacions de cadascú en el primer trimestre de primer, i ho fan entre una àmplia oferta del centre i els treballs que ells mateixos proposen.

IMPORTANT: La ponderació del treball sobre la nota de batxillerat és del 10% i es considera com una matèria més que cal superar per obtenir el títol de batxillerat.