Creant un futur millor amb les nostres ONG

Diversos. Tossa de Mar, novembre de 2024.

A finals d’octubre, l’alumnat de 3r d’ESO de l’institut Tossa de Mar, a l’assignatura de Geografia, va fer un treball en què havien de crear una ONG sobre temes humanitaris que ofereixin ajut social en el nostre entorn, a dins de l’Estat espanyol.

Per començar, aquests treballs van ser fets en grups de cinc persones que van posar tota la informació necessària en cartolines de colors.

El professor Guillem Bordonava va donar les següents instruccions sobre el contingut de la cartolina. Primer, s’havia de fer una pluja d’idees i redactar-les en un document Word, ja que, després s’havia de passar a una cartolina per tal de fer la presentació davant de la classe. Seguidament, calia indicar la comunitat autònoma on s’actuaria, mencionar el pressupost anual de cada grup, explicar més detalladament el tipus d’economia de l’ONG, mencionar les competències de cada membre del grup a l’ONG i explicar la importància que té dins d’Espanya, a més de posar les fonts utilitzades en el procés de cerca d’informació. I, en últim lloc, s’hi havien de posar fotos i donar una mica de vida a la cartolina DIN-A3.

Entitats socials variades

Les ONG creades a la classe de 3r B van ser les següents: NAMYS (amb les inicials dels noms dels membres del grup), ODRR (Organització de Dona i Recollida de Roba), OCEAC (Organització Contra els Animals al Carrer), Mans unides pel futur i Salvem els lleopards albins de l’extinció.

I per l’altra banda, al grup del 3r A els treballs més destacats van ser els anomenats Somriu contra el Càncer, que va sobre ajudar als nens i les nenes que pateixen de càncer infantil i l’Organització Contra la Pobresa, amb l’objectiu de recaptar diners per donar-los a la gent pobra.

Al 3r B, aquesta activitat grupal va ser realitzada en un total de tres sessions a classe, mentre que els alumnes del 3r A hi van destinar quatre sessions.

Les ONG van ser avaluades pel professor i per una part pels companys, ja que a classe van votar sobre quina era la millor cartolina en la seva opinió, una aportació que va afectar mínimament a la nota dels treballs.

S.B. 3r B, H.A. i D.C. 3r A 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>