Tot despertant el poeta que duem a dintre

El divendres dia 31 de maig el poeta Roger Costa-Pau va fer una xerrada sobre poesia a primer de batxillerat. Ens va explicar què representava per a ell la poesia i, a continuació, ens va proposar una sèrie d’ exercicis pràctics, que consistien a escriure algun vers, frase o petit text no convencional sobre el que ens suggerien una sèrie de mots. El primer va ser “mar” i el segon “pluja”. El poeta va comentar les produccions de Carles Couso i Sofia Arizon sobre “mar”, i les de Yuankai Wang, Raquel Roca i Anna Ramírez sobre “pluja”, i cal dir que les seves crítiques  van resultar molt positives. Vam acabar la sessió amb una lectura de poemes, alguns d’ells del mateix autor. A continuació trobareu les frases més destacades de Roger-Costa Pau i les produccions literàries dels nostres companys.

Aquestes són algunes frases destacades que hem recollit:

“Si aquí hi ha 19 alumnes, sense conèixer qui sou, sé que com a mínim dos escriviu poesia. N’hi ha que encara no ho sabeu, però tard o d’hora n’escriureu”.

“Qui comença en el món de la poesia, no en pot sortir mai més”. (Recollides per Carles Couso)

“El bon poeta és el que amb poc, diu molt”. (Recollida per Joan Aymerich i Eneko Colomer)

Les nostres produccions:

“L’ aigua del mar,  desagradable més que salada: així l’ han provada les persones refugiades”  (Carles Couso)

“El mar es como los pensamientos profundos. Y las olas van y vienen, como las personas. Al mar no se le puede llamar vida, ya que no se acaba nunca” (Sofía Arizón)

“Escolto la pluja, t’ escolto”  (Yuankai Wang)

“ Curta i infinita,

el temps es para

i em cau a sobre,

em pesa i m’ inunda

pensar en la teva absència” (Raquel Roca)

Estic gelosa de la pluja