Intercanvi d’experiències

Fa uns dies un grup d’alumnes de l’aula d’acollida de l’escola de primària van fer una visita al centre. A mig matí van arribat a l’institut i vam fer les presentacions corresponents.

Durant poc més d’una hora els vam estar mostrant els projectes i les dinàmiques que treballem a l’aula d’acollida de l’institut, sobretot ens vam centrar en el que havíem fet durant els dos primers trimestres.

D’aquesta manera, els vam mostrar les activitats que tenim penjades a l’aula en cartolines sobre la presentació de cadascun de nosaltres, com si fossin retrats dels alumnes que hi ha a l’aula: qui som, com ens diem, d’on venim, quants anys tenim, quines aficions tenim… També hi ha explicacions de festes tradicionals dels nostres països d’origen i de plats típics; tot acompanyat amb imatges, per això els dies que estem a l’aula d’acollida a l’última hora, abans de dinar, se’ns fa tan difícil calmar la gana.

El segon trimestre el vam dedicar a conèixer el municipi. El projecte consistia a recopilar imatges dels alumnes en edificis o espais emblemàtics i més importants del municipi. Fèiem sortides sovint i algú de nosaltres havia de guiar a la resta (donant-los les instruccions correctes) fins a poder arribar a l’objectiu establert. Tot un èxit! En arribar al centre, imprimíem la foto de grup i la penjàvem al plànol de Tossa que vam anar a buscar al punt d’informació turística del poble. Ara coneixem una mica més el municipi que habitem.

Per acabar la trobada els vam mostrar el joc que vam idear, una mena de monopoli però amb els edificis de Tossa que havíem visitat. El tenim a l’aula d’acollida.

Esperem que hi hagi més visites i que s’estableixi un intercanvi d’experiències. Fins ben aviat!