Matemàtiques al Palau de Pedrables

Recentment, l’alumnat de 3r d’ESO ha visitat Palau de Pedralbes de Barcelona. La jornada va estar dedicada a una activitat guiada de matemàtiques, on van tenir l’oportunitat d’immergir-se en el fascinant món de les matemàtiques d’una manera única i interactiva.

La jornada va començar amb una càlida benvinguda al Claustre del Palau de Pedralbes, un escenari impressionant que va inspirar un entorn propici per al pensament matemàtic. L’alumnat va ser acompanyat pel professorat del centre que els van introduir en el ric patrimoni històric del palau i els van presentar la relació entre l’arquitectura i les matemàtiques.

L’activitat principal va consistir en una exploració autònoma de problemes matemàtics dissenyats per desafiar les habilitats analítiques i resolutives dels estudiants. Mitjançant una sèrie de desafiaments matemàtics distribuïts pel claustre l’alumnat va treballar en petits grups, fomentant la col·laboració i la resolució de problemes en equip.

A cada espai, els i les estudiants es van enfrontar a preguntes i problemes adaptats al seu nivell acadèmic, estimulant així la seva creativitat i capacitat per aplicar les matemàtiques a situacions reals. El Palau de Pedralbes, amb la seva arquitectura sofisticada, va proporcionar un marc inspirador per a aquesta exploració matemàtica, connectant les línies geomètriques amb els coneixements adquirits a l’aula.

L’activitat se’n va finalitzar amb una sessió de retrobament, on els estudiants van compartir les seves experiències, les estratègies utilitzades per resoldre els problemes i les noves percepcions sobre la interconnexió entre les matemàtiques i la vida quotidiana.

Els testimonis dels alumnes indiquen que aquesta experiència va ser molt més que una simple activitat educativa. Van descobrir que les matemàtiques no només es troben als llibres de text, sinó que són a cada racó del nostre entorn.