Descobrint el Món Màgic de les Matemàtiques

L’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut ha viscut una jornada plena d’aprenentatge i diversió en la seva visita al Museu de les Matemàtiques. Els i les estudiants han estat rebuts amb entusiasme i curiositat, i ràpidament es van adonar que les matemàtiques poden ser molt més que simples números i fórmules.

La jornada va començar amb una visita guiada pel museu, on van tenir l’oportunitat de veure les diferents exposicions interactives que il·lustraven com les matemàtiques estan presents en tot el que ens envolta. Des dels patrons geomètrics presents a la natura fins als secrets matemàtics amagats en la música, els estudiants van descobrir la bellesa i la ubiqüitat d’aquesta disciplina.

El punt àlgid de la jornada ha estat la participació en una activitat pràctica que els va demostrar que les matemàtiques poden ser tant útils com entretingudes. En aquesta activitat van construir cúpules de Leonardo, una pràctica de geometria on l’alumnat va adonar-se que les matemàtiques no només són una matèria escolar, sinó una eina fonamental per resoldre situacions quotidianes.L

La visita al Museu de les Matemàtiques ha estat una experiència educativa enriquidora i inspiradora per a l’alumnat de 2n d’ESO. La jornada ha obert noves perspectives i ha mostrat que les matemàtiques són molt més que una assignatura.