Explorant la Ciència en Acció al Parc del Tibidabo

L’alumnat de 3r d’ESO s’ha embarcat en una emocionant jornada d’aprenentatge al Parc del Tibidabo. La missió del dia: explorar les lleis físiques mitjançant una sèrie d’activitats dinàmiques i divertides dissenyades per posar a prova la cinètica i la mecànica.

El Parc del Tibidabo és un escenari emblemàtic de Barcelona que, a més de la seva bellesa panoràmica, ofereix un entorn ideal per a l’aprenentatge pràctic. Després d’una breu introducció sobre l’objectiu de la visita, l’alumnat es va dividir en grups petits i van començar a explorar les atraccions del parc amb un ull científic.

Una de les activitats més destacades va ser l’estudi de les atraccions mecàniques, com la gran roda de la fortuna i les emocionants muntanyes russes. Mitjançant l’observació i la mesura, els estudiants van aplicar conceptes de cinètica per entendre les forces en joc durant el moviment d’aquestes atraccions. Van experimentar amb diferents variables, com la velocitat, l’acceleració i la massa, per veure com influeixen en l’experiència de les atraccions.

La visita també va incloure l’exploració de les lleis de la gravetat i l’energia potencial en atraccions com la torre de caiguda lliure. Amb entusiasme, els estudiants van calcular i comparar les alçades, les masses i les velocitats per entendre les relacions entre aquestes variables i les lleis físiques subjacents.

La diversió no va parar aquí. En una activitat més pràctica, els estudiants van dissenyar i provar les seves pròpies “màquines simples” utilitzant materials disponibles al parc. Van aplicar principis mecànics per optimitzar l’eficiència de les seves creacions, explorant així les bases de la mecànica en un context pràctic i divertit.

La jornada va concloure amb una sessió de reflexió, on els estudiants van compartir les seves descobertes, les seves experiències i com aquesta experiència pràctica va enriquir la seva comprensió de les lleis físiques. Aquesta activitat no només va ser educativa, sinó que també va fomentar la col·laboració entre l’alumnat i va incentivar una actitud entusiasta cap a la ciència.

En resum, la visita al Parc del Tibidabo va ser una jornada memorable, plena de diversió i aprenentatge. Estem segurs que aquesta experiència pràctica ha encoratjat el nostre alumnat a veure la ciència no només com un conjunt de fórmules i teories, sinó com una aventura emocionant i dinàmica que es desplega davant dels seus ulls. Agraïm a tothom per la seva participació entusiasta i esperem que aquesta jornada hagi encoratjat la seva passió per la ciència.