Connectant ments brillants amb el Món

Divendres passat l’alumnat de 1r de Batxillerat va viure una experiència mentre explorava les intricades profunditats del Supercomputador MareNostrum. Aquesta visita forma part del Programa Àlia del CCCB, una iniciativa que busca estimular la curiositat i la participació activa dels estudiants en diversos àmbits del coneixement.

Amb una expectació palpable, l’alumnat va ingressar al món fascinant de la computació de gran abastiment. El MareNostrum, situat en el Barcelona Supercomputing Center (BSC), és un dels superordinadors més potents del món, oferint una oportunitat única per entendre les complexitats de la computació d’alt rendiment.

Durant la visita, els i les estudiants van ser guiats a través dels passadissos tecnològics del MareNostrum, admirant la seva imponent infraestructura i aprenent sobre les seves capacitats extraordinàries. Van tenir l’oportunitat de comprendre com aquest supercomputador, amb la seva potència de càlcul massiva, contribueix al progrés de la recerca científica en àrees com la meteorologia, la medicina, i la física de partícules.

Un dels moments àlgids va ser la possibilitat de conèixer els científics i enginyers que utilitzen el Supercomputador per a les seves investigacions. Les seves explicacions apassionades van il·luminar els estudiants sobre com aquesta tecnologia avançada és instrumental per abordar els reptes més grans de la nostra societat.

La participació en el Programa Àlia del CCCB ha demostrat ser un element estimulant en l’educació del nostre alumnat de batxillerat. Aquesta iniciativa, que fomenta la interacció amb experts, la visita a centres de recerca de primer nivell i l’exploració pràctica dels temes més innovadors, enriqueix l’experiència educativa i estimula la curiositat intel·lectual dels estudiants.

Agraïm al Programa Àlia del CCCB per proporcionar aquestes oportunitats úniques als nostres estudiants, i esperem amb entusiasme les pròximes aventures d’aprenentatge que ens portarà aquest programa innovador.