Alumnat de 6è de l’Escola Ausiàs March explora el món al laboratori del Torrent

L’alumnat de 6è de l’Escola Ausiàs March ha tingut l’oportunitat d’endinsar-se en el fascinant món dels laboratoris. El que ha fet aquesta experiència encara més especial és que el “professorat” expert era el nostre alumnat de 1r A d’ESO, qui ha compartit els seus coneixements i habilitats amb entusiasme i dedicació.

Aquesta col·laboració educativa va néixer de l’interès del tutor de 6è, perquè el seu alumnat pogués gaudir d’una pràctica amb microscopis i estris de laboratori.

Els i les estudiants de 6è de l’Escola Ausiàs March han estat rebuts amb alegria i expectació pels nostres monitors experts de 1r A d’ESO. L’objectiu principal de la jornada era donar a l’alumnat de primària una visió pràctica de com es desenvolupen les activitats de laboratori, fomentant al mateix temps la interacció entre estudiants de diferents etapes educatives.

Els monitors experts van prendre el comandament amb seguretat i confiança, guiant l’alumnat de 6è a través de diverses pràctiques de laboratori.

El feedback tant dels estudiants de 6è com dels monitors experts ha estat molt positiu. Els i les alumnes més joves han expressat el seu entusiasme per les noves experiències i la seva admiració cap als seus monitors i monitores, mentre que aquests han destacat la seva satisfacció en ajudar els altres i enfortir els vincles entre iguals.

Aquesta jornada ha estat una oportunitat d’aprenentatge per a l’alumnat de 6è i per al nostre de 1r A.  A través d’aquesta col·laboració es vol fomentar la responsabilitat, la solidaritat i la importància de compartir coneixements. A més, és una oportunitat per promoure la transició harmoniosa dels estudiants de primària cap a l’etapa d’educació secundària. Sabem que aquests moments són crucials perquè els estudiants s’acostumin als nous entorns i s’apropin a les noves dinàmiques acadèmiques.

A l’Institut celebrem aquest tipus d’iniciatives que promouen la integració i el suport mutu entre els diferents nivells educatius. Agraïm a tots els participants per la seva dedicació i esperem continuar veient aquest intercanvi fructífer al llarg de tot l’any acadèmic.