Xènia Lara presenta el seu TdR a la Jornada del Medi Ambient de Sant Hilari; Blanca Taberner rep la beca de la Càtedra per al curs 2025-2026

L’alumna de 2n de batxillerat Xènia Lara Ripoll va presentar, en el marc de la Jornada del Medi Ambient de Sant Hilari del dijous 20 de març, els resultats del seu treball de recerca titulat “Estudi de l’impacte de la instal·lació d’una illa flotant vegetada en una bassa de Sant Hilari”. Aquest treball, becat per la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar, ha estat tutoritzat per la professora Magda Parera Briansó, i ha rebut el suport de tutorització de Jordi Compte Ciurana, professor i investigador del Grup de Recerca en Ecologia Aquàtica Continental, Departament de Ciències Ambientals, de la UdG. El de la Xènia, juntament amb el de la Júlia Mercader Roura (INS Montsoriu, d’Arbúcies), van ser els dos treballs que van rebre l’ajut 2024-2025 per part de la Càtedra de l’Aigua i que es van presentar ahir. Enhorabona!

En el transcurs de la Jornada, en què es va comptar amb la conferència del doctor en ciències ambientals, geògraf i naturalista Martí Boada, es van anunciar també els dos treballs becats aquest 2025, un dels quals de l’alumna de 1r de batxillerat del nostre institut, la Blanca Taberner Vilamala, per “Crema solar: protecció o risc?”, un treball tutoritzat per Josep Broch Muñoz.

Més imatges en aquest enllaç.