Configuració dels exàmens PAU 2020

El cessament de l’activitat lectiva per l’evolució del COVID-19 ha obligat a replantejar alguns aspectes relacionats amb les PAU com són el calendari i les possibles adaptacions de les proves.

Com va ser acordat per la Comissió d’accés i afers estudiantils (CAAE) del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), en sessió extraordinària el dia 31 de març, qualsevol adaptació en els exàmens de la PAU s’ha de fer tenint en compte que els centres de batxillerat, com la resta de centres, són autònoms en el disseny de la temporalització dels continguts i activitats d’aprenentatge, de manera que les possibles adaptacions no poden passar per una reducció dels temaris, perquè aquesta mesura podria implicar un desavantatge inicial important, sinó per flexibilitzar l’optativitat ja existent en els enunciats dels exàmens amb la finalitat que l’alumnat pugui assumir el conjunt de la prova proposada amb independència de les circumstàncies en què hagi tingut accés al procés d’ensenyament i aprenentatge en el darrer trimestre del curs escolar.

Per tant, l’adaptació o flexibilització dels enunciats de PAU significa essencialment la possibilitat “d’aixecar barreres” allà on la tria de preguntes es fa entre opcions tancades o adaptar el nombre de qüestions, exercicis i problemes a resoldre, quan aquest es fa ja entre un conjunt obert, de manera que l’alumnat pugui triar, per exemple, entre el total de les preguntes. És evident que les faltes d’ortografia es tindran en compte en les proves on així ja està establert, o que les preguntes amb resposta d’opció múltiple s’han de corregir amb els criteris habituals i que són inherents a la tipologia mateixa de la pregunta.

Per tots aquests motius, la Comissió organitzadora de la PAU, on estan representades les set universitats públiques del sistema universitari català, amb l’assessorament dels responsables d’elaborar els exàmens de cada matèria, ha considerat oportú i prioritari en aquesta adaptació preservar, tant com sigui possible, en cada matèria la tipologia i estructura interna habitual dels diversos exercicis, problemes, qüestions, que integren el conjunt de l’examen, adaptant-ne, si escau, la puntuació.

D’altra banda, atès que habitualment els models dels exàmens de les vint-i-nou matèries de PAU a Catalunya –ni els de la fase general ni els de la fase específica– no responen a una estructura única, aquesta diversitat també es reflecteix en el model PAU-2020.

Tots els canvis quedaran reflectits en els enunciats i quaderns d’examen que s’administraran durant la realització de les proves.

Consulteu totes les especificitats dels exàmens, tipologia de les preguntes i criteris d’avaluació de cada matèria en aquest document.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>