Zero Latency: una experiència de realitat virtual

Els alumnes de 4º d’ESO B van anar el divendres, dia 27 de maig, a provar una experiència de realitat virtual a Zero Latency, empresa situada al Parc Vallès de Terrassa. S’ha tancat així el projecte Postmundum, creat des de les matèries de Cultura i valors i Filosofia, i que ha servit per treballar aspectes com la dicotomia entre aparença i realitat, veritat i ficció.

L’alumnat va poder gaudir en primera persona de dues experiències de realitat virtual.  Una d’elles era un simulador de vol, en el qual es tenia la sensació de sobrevolar la ciutat de Nova York. L’altra, van cosistir en provar un joc RV inmersiu, en el qual els alumnes eren éssers alienígenes que havien aterrat al planeta Engineerium i havien de trobar el camí per poder tornar a la seva nau.

Per a la majoria dels alumnes era la seva primera experiència RV i s’ho van passar molt bé. Aquesta activitat de cloenda es va poder fer gràcies al Premi VIII ètica i ciència de la Fundació Grífols que es va concedir al projecte Diario de un confinamiento el curs passat.