Visita al Parlament. 1r de batxillerat

El dia 21 de febrer l’alumnat de 1r de batxillerat ha visitat el Parlament de Catalunya i ha participat en un joc de rol que els ha permès actuar com a diputats i diputades.

Durant dues setmanes han anat bastint un programa electoral que han presentat al Parlament. Després, han negociat les seves propostes per arribar a un acord de govern i, finalment, han participat en l’elecció del President/a de la càmera, el Younes Hatnoui, i la primera presidenta de Catalunya, la Fatima Boumahdi, en representació del grup parlamentari Llibertat, que governarà en coalició amb el grup parlamemtari Tradició, amb l’objectiu de modernitzar la societat sense oblidar els valors. En l’oposició s’han posicionat el grup de caràcter progressista Compromís, que té com a líder Aliou Diaby i el partit Ecologia, més verd i idealista, liderat per Shafa Toqeer. Ambdós partits vigilaran l’acció de govern per protegir la natura, la igualtat, els drets laborals i la sanitat i l’educació públiques.

Amb aquesta dinàmica l’alumnat s’ha posat en la pell dels parlamentaris i han après els valors democràtics a partir de la vivència. “Soc diputat/da” és un taller que es pretén repetir amb altres promocions.