2n de TAPSD visita CIPO

L’alumnat de 2n de TAPSD ha visitat aquest mes d’octubre el centre especial de treball i centre ocupacional CIPO de Sabadell. Han pogut veure les instal·lacions del carrer Himalàia, i han tingut la possibilitat d’interactuar amb els usuaris i usuàries del taller ocupacional i del centre de producció, que els han mostrat les peces que realitzen, sempre en companyia del monitor o monitora d’atenció directa.

Aquí podem veure’n algunes fotografies. La treballadora social ha explicat com s’organitzen les activitats i ha animat l’alumnat a realitzar voluntariat a CIPO. Agraïm l’atenció rebuda i predisposició per donar a conèixer la gran tasca que fan per a la integració sociolaboral i manteniment i millora de les capacitats de les persones usuàries de CIPO.

Comentaris fotos:

– Hi ha quatre fotos, en les quals podem veure com treballen la tècnica del trencadís les persones usuàries del centre ocupacional a CIPO. Un gerro. Una pinça decorada. Uns rellotges. Un cartell amb el nom de la pròpia tècnica. Tot són objectes que tenen sortida comercial, amb el doble objectiu de fer augmentar l’autoestima sociolaboral de les persones usuàries i de poder reinvertir en aquests i altres projectes del centre.

– Altres objectes que elaboren al centre ocupacional de CIPO amb motius de festes tradicionals i populars. El cap del drac de sant Jordi fet amb cartró-pedra, i amb el cos de fusta per a l’esquelet del gegant, que aixeca una persona coberta amb una túnica. També ens van mostrar com reparaven el gegant de CIPO. Un taller de carolines de colors i papiroflèxia, per crear motius nadalencs i per a la castanyada.

– Espai d’esbarjo del taller ocupacional.

– Productes que els treballadors i les treballadores embalen i empaqueten al taller de producció per a les empreses que contracten els serveis de CIPO.