Videoclips amb llengua de signes

Des del mòdul M05, Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació, els alumnes de 2n d’Integració Social hem fet una aproximació a la Llengua de Signes Catalana (LSC).

Primer de tot vam fer un Taller de LSC per aprendre vocabulari bàsic i algunes estructures que ja de seguida ens van permetre tenir breus converses entre nosaltres. El taller, de 4 hores, va ser portat per Juan Valenzuela, de l’Associació de Persones Sordes de Sabadell (APSS). El Juan, amb experiència en acostar la seva llengua als oients, va fer un taller molt interessant i alhora divertit; va fer que ens marxés la vergonya i ens va animar a comunicar-nos amb ell i entre nosaltres amb la LSC.

Ens hem sorprès de tot allò que hem après i ens ha fet veure com de necessari és que la Llengua de Signes sigui una llengua per a tothom!

Amb tot l’aprenentatge del taller l’alumnat d’Integració social ens hem posat a prova i hem practicat la LSC tot fent un videoclip d’un parell de cançons dels STAY HOMAS. Tot i que primerament ens feia enrere la idea de signar una cançó en anglès i de tenir poc temps per poder traduir-la al català i trobar els signes corresponents, hem de dir que finalment, ens han quedat uns videoclips creatius i força divertits. Sense dubtes hem passat una bona estona mentre posàvem en pràctica la nostra capacitat comunicativa més enllà del llenguatge oral. Us animem a fer aquest procés creatiu, no us deixarà indiferents!

Un dels moments del Making Off Recollida dels premis Grammy després d’exposar tots els treballs fets
Portada d’un dels videoclips

Ara sí, us deixem amb les nostres creacions, esperem que us agradin.

Roser Miralles. Professora Integració Social