Viatge als campaments del Sàhara Occidental

Dia 10

Hem pogut conèixer l’escola de diversitat funcional de Bojador. Després de compartir una bona estona amb els nens i nenes de l’escola i conèixer-los una mica més, hem passat per les aules per observar-ne el funcionament.

L’escola ens ha ofert un espai per a poder treballar directament al costat dels alumnes. Estem molt contents d’aquesta gran oportunitat i molt feliços dels llaços creats en la comunitat.

John Castro, alumne de 2n de TASOCT

Dia 9

Portem dos dies sense dinamitzar nens i nenes saharauis, ja que aquí divendres i dissabte son festius.
Avui, dissabte, hem visitat Smara,una altra wilaya dels campaments de refugiats i refugiades. També hem fet el riatual del té en un oasi que ens ha ensenyat el Tiba, el nostre guia saharauí.

El dijous vam organitzar unes jornades esportives amb els joves i les joves alumnes de secundària de Bojador amb l’ajuda dels scouts. Va ser una experiència molt enriquidora ja que, tot i adonar-nos de les nostres diferències a l’hora d’organitzar activitats, va donar un molt bon resultat.

Demà comença una nova setmana per nosaltres i tenim moltes ganes de seguir gaudint, aprenent i enriquint-nos d’aquesta experiència.
Pd: Les famílies que ens han acollit aquí ens han regalat una melfa i un darrah, els vestits típics de dona i d’home saharauís.

Paula Ruiz, alumna de 2n de TIS

Dia 6 als camps de Bojador

Continuem amb el projecte i molta ilusió. Avui hem conegut al grup d’animadors i animadores scouts saharauis. Hem pogut fer un intercanvi d’experiencies i d’aquesta manera hem pres consciencia de les diferents maneres de veure el lleure i l’ambit socioeducatiu. Tenim ganes de continuar enriquin-nos mutuament.

Andrea Muñoz Pérez, alumna de 2nTis

Dia 4 als camps de refugiats del Sàhara

Fins ara, hem estat coneixent Bojador que és on estem allotjats. Hem estat preparant reunions i activitats per realitzar-les amb els i les infants.
Avui ha sigut el primer dia que hem començat a dinamitzar jocs i activitats, tenim moltes ganes de continuar amb aquest projecte i gaudir d‘aquesta experiència que ens marcarà molt.”

Joan Pasalamar, alumne de 2n de TIS

El divendres dia 1 de novembre un grup de 4 alumnes (Paula, Joan, Andrea i Jhon) dels cicles formatius d’Integració Social i Animació Sociocultural i Turística van iniciar una estada de 14 dies als campaments de refugiats del Sàhara Occidental. És la tercera promoció de l’institut Ribot i Serra que realitza aquest viatge.

L’alumnat compartirà l’estada amb una comissió mèdica del Parc Taulí dins del marc del projecte  de Cooperació Internacional “Agermanament de Sabadell amb el Poble Sahrauí”, de l’Ajuntament de Sabadell  amb la finalitat de millorar les condicions de vida dels refugiats sahrauís que en l’actualitat estan obligats a viure al mig del desert d’Algèria. Aquest projecte el gestiona l’entitat TACC (Taller d’Art Cultura i Creació), una associació sense ànim de lucre que promou la cooperació i la mobilitat internacional, a través de l’art i l’empoderament juvenil.

L’alumnat està molt il·lusionat en poder participar com a cooperants  en aquest projecte realitzant un camp de solidaritat a la “Escuela Nacional de Bellas Artes”, donant l’oportunitat  d’articular diferents accions i col·laborar en diversos aspectes de millora als camps, a través d’un enfocament socioeducatiu i de l’educació no formal (accions guiades per dos professionals de TACC).

D’altra banda també duran  a terme diferents brigades formatives en l’àmbit cultural, artístic, de joventut i de perspectiva de gènere en els campaments de refugiats del Sàhara Occidental, d’acord a les disciplines i disponibilitat en què els i les joves alumnes puguin donar la formació.

Un cop hagin tornat dels campaments de refugiats, l’alumnat realitzarà diferents accions de visualització de la tasca socioeducativa en diferents centres i jornades de Sabadell on explicaran la seva experiència. Aquestes accions es dissenyaran dins del mòdul curricular d’intervenció dels cicles formatius.

A la web de l’institut anirem informant del dia a dia dels nostres alumnes en els  campaments en un diari de camp.

Més informació: