TOP Sabadell

El dia 24 d’octubre, l’alumnat de 1r de batxillerat social va visitar l’exposició “TOP Sabadell” al centre cívic de Sant Oleguer, dedicada a la repressió del Tribunal de Orden Público a Sabadell.

L’exposició va donar a conèixer al nostre alumnat un dels elements repressius que la dictadura va fer servir en contra de la lluita antifranquista. Els ponents ens van explicar que els delictes que es troben amb més freqüència a les sentències són els de reunió o manifestació no pacífica, associació il·lícita i propaganda il·legal.

El 2 de desembre de 1963 es va crear el Tribunal de Orden Público (TOP) amb l’objectiu de fer front a l’increment de la protesta social i política, i al mateix temps pretenia millorar la imatge internacional del règim franquista.

Al llarg dels tretze anys d’activitat del TOP es van dictar 3.884 sentències a l’Estat espanyol. D’aquestes, 50 corresponen a 134 persones residents a Sabadell.

Aquesta és una activitat subvenciona pel programa “Ciutat i Escola” de l’Ajuntament de Sabadell que compta amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell.