Smart Cities

El dimecres dia 15 de novembre, l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat, en el marc de la Setmana de la Ciència, vam assistir a la conferència de Rafael Vidal, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya, el qual ens va parlar sobre smart cities, o com connectar la ciutat a internet per poder viure millor.

El professor va començar la conferència comentant els seus inicis com a estudiant i la seva trajectòria professional, per acabar endinsant-se en el que hi ha darrera d’una smart city: mobiliari urbà que vetlla per la sostenibilitat i l’estalvi energètic com els fanals o el reg intel·ligent, o la tecnologia que millora la qualitat de vida dels ciutadans com pot ser el fet de visualitzar en el mòbil els aparcaments lliures. També ens va parlar del futur més immediat relacionat amb aquesta tecnologia de les telecomunicacions i els perills que també es poden presentar.

El professor ens va felicitar pel comportament de l’alumnat assistent durant tota la conferència i va elogiar els coneixements sobre el tema d’algun alumne com l’Airam Nadales i també algunes preguntes interessants com la que va fer el Mohamed Ngnom.