Projecte Som Torre-Romeu – 2n Integració Social

El passat dijous dia 14 d’octubre, l’alumnat de 2n d’Integració social va començar el treball de camp del mòdul de projecte al barri de Torre-romeu per començar a dissenyar  accions comunitàries al barri dins del projecte “Som Torre-romeu” impulsat pel Programa d’Intervenció Comunitària i Mediació al Territori de l’Ajuntament de Sabadell en col·laboració amb el servei Feminismes i Diversitat. Aquest projecte té la finalitat de  crear xarxes entre el veïnat, les entitats i els professionals del barri per generar actuacions comunitàries que millorin les condicions de vida de les persones que hi viuen.

En aquesta primera trobada l’alumnat acompanyat de dues tècniques de l’ajuntament, ha visitat in situ entitats i organitzacions del barri per conèixer de primera mà la realitat de la zona. La primera parada va ser a l’escola Joan Montllor,  després vam visitar el centre cívic antic on el senyor Juan ens va explicar la història del barri i del centre. En el mateix centre ens va atendre la Mireia de l’entitat Pandora per explicar els projectes comunitaris relacionats amb la gent jove i les famílies.

Un cop visitada la part baixa del barri, vam anar a la part alta per conèixer el nou centre cívic Torre-romeu obert fa 8 anys. També vam visitar el Casal de gent gran, l’Escola d’Adults i l’Associació de veïns on ens va atendre el sr. Manuel Moya que ens va explicar, molt emotivament, la transformació del barri des dels seus inicis amb totes les lluites veïnals.

Així mateix vam rebre una bona acollida a la Mesquita de la comunitat islàmica Anashia oberta fa més de 15 anys. A la zona nova vam conèixer la Biblioteca especialitzada en l’art de l’agulla. Després vam continuar coneixent el CAP amb les explicacions de la infermera Raquel que ens va posar al dia de les necessitats socials del barri. Vam finalitzar la tarda a l’església evangèlica Filadelfia per tenir una visió més àmplia de tota la diversitat cultural de la zona.

Amb tota aquesta informació, l’alumnat definirà l’anàlisi de la realitat per identificar les necessitats detectades en el territori i així poder dissenyar diferents accions comunitàries amb temàtica de prevenció i sensibilització de la igualtat de gènere, d’afectivitat i sexualitat  relacionades amb l’educació, la cultura i la salut que es duran a terme el 8 de març.