Museu de les il·lusions

Els alumnes de 2n d’ESO visiten el Museu de les il·lusions òptiques a Barcelona

A la matèria d’educació visual i plàstica, l’alumnat ha reproduït imatges sobre el pla que, en funció del punt de vista de l’espectador, donen l’aparença de tres dimensions. El treball d’aquest trimestre conclou amb la sortida al museu.

El Museu de les il·lusions, amb més de 600 metres quadrats, és el primer museu d’aquest tipus obert a tot Europa, fora de Rússia. El museu exposa il·lusions òptiques i jocs visuals on petits i grans seran els protagonistes d’escenes d’aventures fantàstiques amb les que poden interactuar i sobretot fotografiar.

Més d’una vintena d’artistes han treballat durant més de tres mesos per crear les diferents escenes del museu. Cada zona del museu ha estat pintada i pensada perquè el visitant, jugant amb la perspectiva i les il·lusions òptiques, pugui submergir-se en l’escena i pugui, d’aquesta manera, treure la millor fotografia. Això sí, cal disparar la instantània des del lloc correcte perquè la perspectiva creï la il·lusió òptica buscada. Per aquesta raó, veiem a terra unes marques que ens indiquen els punts exactes des d’on podem fer les fotos per agafar la millor perspectiva.

Podem estar al centre d’una invasió zombi, lluitant amb Darth Vader, en ple oceà fugint d’un gran tauró blanc, asseguts en una cerimònia del te al Japó o amb el drac del parc Güell. Tampoc falten referències als tòpics orientats als turistes: el flamenc, el pernil, la sangria, Salvador Dalí, etc.