Models atòmics

Benvinguts i benvingudes a l’exposició de maquetes de models atòmics, una mostra del talent i la creativitat del nostre alumnat de 2n d’ESO en l’assignatura de Física i Química. Aquesta exposició és el resultat d’un treball intens i dedicat en què els i les estudiants han explorat els fonaments de la teoria atòmica, des dels primers models històrics fins a les representacions modernes.

Les maquetes que veureu aquí reflecteixen alguns models que han marcat la comprensió de l’estructura atòmica al llarg del temps. Des del model de Dalton, passant pel model de Thomson amb els seus “púding de panses”, el model de Rutherford, que va introduir el concepte del nucli atòmic, fins als sofisticats models de Bohr i el model mecànic quàntic actual.

Cada maqueta és única i ha estat construïda amb materials variats i enginyosos, mostrant no només el coneixement teòric de l’alumnat sinó també la seva capacitat per treballar en equip, resoldre problemes i expressar conceptes científics de manera visual i tangible. Aquest procés ha permès als i les estudiants entendre millor la complexitat i la bellesa de la matèria que compon el nostre món.

Aquesta exposició no només és una oportunitat per admirar el treball manual i artístic de l’alumnat, sinó també per reflexionar sobre els avenços científics que han portat a la comprensió actual de l’àtom. Us convidem a explorar cada una de les maquetes amb curiositat i admiració, i a descobrir el fascinant món de la ciència a través dels ulls dels i les joves científics i científiques.

Gràcies per la vostra visita i esperem que gaudiu tant com nosaltres d’aquesta exhibició educativa i inspiradora.