El misteri de Palau

L’abadia del crim és una tècnica d’aprenentatge basada en la gamificació que forma part d’un projecte / unitat didàctica d’Història, Llengua castellana i Matemàtiques. L’objectiu del joc és resoldre un crim i per fer-ho cal endinsar-se en el món medieval, solucionar tot un seguit de reptes matemàtics i descobrir així l’enigma.

La gamificació és una tècnica d’aprenentatge que trasllada la mecànica dels jocs a l’àmbit educatiu-professional per tal d’aconseguir millors resultats: serveix per adquirir coneixements, per millorar habilitats, per recompensar accions concretes… És un terme que ha adquirit una enorme popularitat en els darrers anys, sobretot en entorns digitals i educatius.

Una de les claus principals que hi ha a l’hora d’aplicar-la és l’assimilació per part de l’alumnat de les dinàmiques de joc que es duran a terme. Totes elles tenen com a objecte implicar l’alumne a jugar i seguir endavant en la consecució dels objectius mentre es realitza l’activitat.

També utilitza el cooperativisme, que és una forma de treballar en equip per assolir un determinat objectiu, i fomenta la solidaritat, l’ajuda mútua entre companys.

Us proposem jugar i resoldre també vosaltres l’enigma de l’abadia.