Ha arribat el carnaval

L’alumnat de 1r de TASOCT estem preparant la festa de Carnaval que tindrà lloc al Centre Cívic Rogelio Soto el dia 9 de febrer de 2018 a la tarda.

Des de fa ja unes quantes setmanes, els i les alumnes de 1r de TASOCT ens vam convertir en científics perquè volíem crear una màquina del temps que ens portés al futur, teníem molta curiositat per saber com seria la societat d’aquí uns milers d’anys.

Superat! Vam poder viatjar al futur, però, en arribar vam tenir una desil·lusió molt gran, hem descobert que el futur estava robotitzat, les persones s’havien convertit en éssers sense valors humans, no hi havia alegria, empatia, integritat, amistat,…

Veient aquesta situació, els científics i científiques, com a futurs TASOCT ens vam posar d’acord per buscar-hi una solució: vam passar per totes les classes del centre amb desesperació demanant ajuda, demanàvem que: cada classe viatgés a una època del passat per buscar i portar algun valor significatiu d’aquells anys que pogués aportar coses bones al futur; però clar, per poder viatjar a aquesta època i no destacar, s’haurien de disfressar d’aquell moment històric.

El que trobin allà ho hauran de mostrar mitjançant una representació artística el dia 9 de febrer a la gala oficial ‘’A contrarellotge’’ que tindrà lloc al centre cívic Rogelio Soto a les 16.00 h.

També cal dir que, durant la setmana prèvia al dia de la gala, els científics i científiques aniran donant unes consignes cada diaperquè les classes gaudeixin de la setmana de carnaval i tot sigui bogeria i disbauxa.

Aprofitant que parlem de carnaval…. algú sap d’on prové?

Aquesta celebració es fa en honor a Bacó (Deu del Vi). Es remunten a Sumèria i Egipte, fa més de 5000 anys i és molt semblant a les celebracions de l’època de l’Imperi Romà. Després es va expandir aquesta celebració a Europa i finalment a Amèrica a partir del segle XV. És una celebració pública i és una festa de disfresses i rues pels carrers. Antigament es deia que a la nit de Carnaval, tot val per això s’utilitzaven i a vegades s’utilitzen les màscares. També cal dir que el Carnaval està associat amb els països de tradició catòlica.

A Catalunya, més coneguda com la festa de Carnestoltes, dura una setmana, enguany del 8 de Febrer al 14 de Febrer.

El Carnaval és el regnat de Carnestoltes on al final de la festa s’haurà de cremar per finalitzar la celebració.

Us esperem a totes i a tots!