Els accidents geogràfics. Projecte Origen

L’alumnat de 1r d’ESO ha treballat les formes del relleu terrestre dins del Projecte de 1r d’ESO de l’àmbit social i visual i plàstica: Origen.

A la matèria de ciències socials, l’alumnat de 1r d’ESO està descobrint diferents formes del relleu de la Terra: muntanyes, valls, rius, caps, penínsules… Per aprofundir en aquests continguts, cada equip de treball del projecte Origen ha de crear una maqueta en la qual es representi un paissatge natural amb diferents tècniques i textures que s’han treballat a visual i plàstica.

El relleu el constitueixen les formes que sobresurten de la superfície de la terra. Sobre el relleu hi creix la vegetació i hi viuen els animals i les plantes. Exemples d’accidents geogràfics que hem introduït a la nostra maqueta són: penya-segats, valls, rius, illes, serralades, muntanyes, delta…

Un cop digitalitzades les diferents maquetes, comença la tasca de justificació a través d’un presentació Google drive. Cada grup ha de justificar quins accidents ha etiquetat. A més, cal nomenar els accidents que no surten a la maqueta i justificar-ne l’absència. Per acabar, cada grup ha d’explicar quin ha estat el procés de creació de la maqueta i dels materials utilitzats.