El Riboti amb el 25N. 9es Jornades

Els dies 24 i 25 de novembre hem  commemorat el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Enguany ha estat la 9a edició!  Com ja sabeu, sobretot el professorat i alumnat que ja porteu un temps aquí al Riboti, som un centre que treballa en plena consciència amb la perspectiva de gènere, i, en el cas del treball a l’aula, i més concretament des de l’FP, apostem per la COEDUCACIÓ. En aquest sentit, cada any, per aquestes dates, engeguem una de les activitats que fan palesa la sensibilització i conscienciació de la situació que es troben les dones pel que fa a la violència que pateixen en diferents àmbits de la vida i en diferents nivells d’intensitat.

Els grups dinamitzadors que ho han portat a terme són l’alumnat de 2n curs dels CFGS d’Integració Social i d’Animació Sociocultural i Turística, ja que són agents socialitzadors en matèria de gènere.

El dia 24 es va destinar a les dinamitzacions:

• Temes: micromasclismes, violència simbòlica, llenguatge sexista, coeducació, iceberg de la violència, sexualització dels cossos de dones i nenes, masculinitats, salut sexual, relacions consentides (o no) i taller per a l’autodefensa de la dona envers a les agressions.
  • Formats: jocs de taula, xarxes socials, teatre social, anàlisi de pel·lícules i cançons, murals participatius i dinàmiques diverses de participació activa i de descoberta.

El dia 25 vam tenir la visita de Las Fritas, una companyia de teatre que ens va representar la seva obra First Round, una performance que mostra totes les violències que pateixen les dones des del naixement. Es va representar a diferents grups d’estudiants i després es va generar un debat.

Moltes gràcies, noies. Va ser molt interessant! Si les voleu seguir, tenen instagram: https://www.instagram.com/lasfritasteatre/

És molt important que segueixi la lluita, i que comenci des de l’educació!

Helen, Roser i Glòria. (professores coordinadores de l’activitat)

Us deixem algunes imatges de les Jornades.