Dissecció d’un ull de xai

El divendres 25 de gener els alumnes de 3r B van fer una dissecció d’un ull de xai per observar-ne l’anatomia externa i interna. Abans d’obrir el globus ocular, van poder observar l’escleròtica, la còrnia, l’iris, la cambra anterior i el nervi òptic. Després, amb l’ajuda d’un bisturí i unes tisores, van tallar l’ull en dues meitats, la del davant i la del darrere.

A l’interior de l’ull van poder observar la retina i el punt cec, és a dir, el punt on no hi ha ni cons ni bastons i que, per tant, el nostre ull no és capaç de detectar cap imatge. Quan van obrir l’ull van sortir  l’humor vitri i el cristal·lí. Els alumnes més curosos van aconseguir agafar sencer el cristal·lí amb unes pinces i arrossegar-lo sobre un paper amb lletres i comprovar per què diem que el cristal·lí és una lent. Aquí us deixem unes fotos i un vídeo perquè us en feu una idea.