Dia escolar de la pau i la no violència

El 30 de gener tot l’alumnat d’ESO i batxillerat del centre hem celebrat per tercera vegada el Dia escolar de la pau i la no violència (DENIP), que va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Se celebra a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i altres dies propers a aquesta data (en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte pels drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència, i la Pau és millor que la guerra”.

La nostra celebració ha estat coordinada pel professorat del departament de socials i de visual i plàstica. Aprofitant l’hora de tutoria, l’alumnat de batxillerat s’ha distribuït entre els diferents grups d’ESO per presentar la diada, iniciar un petit debat al voltant d’un vídeo i explicar la dinàmica de l’activitat que es proposa a cada tutoria:

• L’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha pintat uns coloms simbòlics en uns cercles de cartolina i ha redactat un desig al revers de les peces. Un cop retallades, han estat col·locades per l’alumnat de batxillerat al sostre del passadís de direcció.
  • L’alumnat de 3r d’ESO ha fet una composició en la que es representa el  barret de copa d’un mag que difon els valors de la pau entre els seus espectadors.
  • L’alumnat de 4t d’ESO ha escrit i retallat en cartolines diferents paraules relacionades amb la pau. L’alumnat de batxillerat n’ha format un núvol de paraules que simbolitza el colom de la pau.

Àlbum de fotos