Dia del poble gitano

El 8 d’abril és una data important per a totes les persones d’ètnia gitana. Se celebra el Dia Internacional del Poble Gitano, que commemora la lluita del poble gitano per preservar la seva identitat i reivindica la seva cultura i costums, sense oblidar la protesta per les condicions d’exclusió social que encra pateixen moltes famílies.

La celebració del 8 d’abril cada cop té més repercussió a la societat i en aquesta ocasió també ha quedat palesa en el nostre centre. L’Ibrahim, l’integrador gitano del centre, ha organitzat una xerrada col·loqui i ha convocat, per això, exalumnes gitanos del nostre institut. Ha estat una estona molt enriquidora per tothom que cal repetir.

L’any 2022 es compleixen 32 anys des que es va declarar el Dia Internacional del Poble Gitano. La data escollida va ser el 8 d’abril en honor a la celebració de la primera reunió internacional de representants gitanos, que va tenir lloc a Chelsfield (Londres) del 7 al 12 d’abril de 1971. El Dia Internacional del Poble Gitano es va declarar oficialment al Quart Congrés Mundial Romaní el 1990, a Serock (Polònia).