Dia de la pau 2023

L’1 de febrer l’alumnat d’ESO i 1r de batxillerat del centre ha celebrat per setena vegada el Dia escolar de la no violència i la pau (DENIP), que va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Se celebra a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i altres dies propers a aquesta data (en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte pels drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència, i la Pau és millor que la guerra”.

Aprofitant l’hora de tutoria, l’alumnat d’ESO ha reflexionat sobre diferents aspectes de la celebració per conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal i saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant. Seguidament, han retallat unes lletres de paraules que mostren el camí a la pau.

L’obra final, “El camí a la Pau” ha estat un producte conjunt dels diferents grups tutoria que s’ha iniciat amb el treball individual dels alumnes però ha estat el treball col·laboratiu amb les aportacions de cada grup classe, coordinat per l’alumnat de 1r de batxillerat, el que ha permès assolir l’objectiu final: un mural que mostra alguns premis Nobel de la pau i finalitza amb la creació d’un “camí a la pau” que decora les escales de l’edifici groc.