Visita al CTR Vallès. 3r d’ESO

El dimarts dia 29 de novembre, els alumnes de la matèria de Tecnologia de 3r de l’ESO van visitar el Centre de Tractament de Residus Vallès al municipi de Vacarisses, que s’encarrega de gestionar i separar els diferents tipus de residus del contenidor gris on es llença l’anomenada resta o rebuig corresponent a la comarca del Vallès Occidental.

Són tants els diferents tipus de residus que la població llença en aquest contenidor i que haurien de ser llençats als altres contenidors que aquest centre s’encarrega de separar-los segons els diversos tipus de residus que arriben (contenidor groc, contenidor blau, contenidor verd i contenidor marró). Un cop separats, es porten a les diferents plantes de tractament específic. Ens han explicat quins procediments manuals i mecànics es fan servir durant el procés. Dues dades: només se separa el 50% del que arriba a aquesta Planta perquè intentar separar percentatges superiors no sortiria a compte econòmicament, i segona dada, el que es llença correctament en aquest contenidor gris de rebuig o resta només representa un 10% del que hauria de ser i, per tant, el 90% restant que es llença en aquest contenidor hauria d’haver sigut llençat als altres contenidors.

Aquesta és una activitat subvenciona pel programa “Ciutat i Escola” de l’Ajuntament de Sabadell que compta amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell.