Colònies de 3r d’ESO

Els alumnes de 3r ESO han fet una estada de 2 dies a la Colònia Vidal i Colònia Pons com a sortida de Colònies en el marc del Crèdit de Síntesi La Indústria Textil a Catalunya. En aquesta última Colònia és on ens vam allotjar i fer els àpats.

El 1r dia al matí vam fer una visita amb un guia a la Colònia Vidal i vam visitar totes les instal·lacions que es troben en un estat molt similar a com es trobaven en la seva època: La fàbrica tèxtil, el riu que movia les rodes que movien les màquines del tèxtil, tota la enginyeria que fèia moure aquestes màquines, les cases on vivien els treballadors, el bar o cantina, la biblioteca, les escoles per a nenes i nens, les dutxes i lavabos comunitaris, la sucursal bancària per cobrar les nòmines o pagues, el cinema, la peixeteria, l’església, etc.

A la tarda i nit del 1r dia, així com durant el matí del 2n dia els alumnes van fer diverses activitats i jocs amb els monitors.

Vam aprendre molt de l’origen industrial a Catalunya i vam descobrir que aquestes Colònies Industrials van ser l’origen de l’actual teixit industrial i empresarial, de moltes activitats i negocis comercials a nivell nacional i internacional, de les primeres sucursals bancàries, dels primers centres comercials i fins i tot precursores dels actuals centres de formació professional o Cicles Formatius ja que formaven treballadors i futurs enginyers en diverses disciplines.