CEIF Espronceda

L’alumnat de 1r TEI ha visitat el CEIF Espronceda. És una escola municipal amb gestió concertada. La seva directora, la Laura, ens ha explicat amb tot detall el context del barri per ajudar-nos a entendre la metodologia i l’organitzacio de l’escola bressol.

El CEIF Espronceda atén més de 100 infants d’orígens diversos, alguns dels quals presenten necessitats educatives especials.

La metodologia que utiltizen està basada en el treball per diferents espais; cada aula representa un espai que facilita que els infants aprenguin mitjançant l’experiència, la manipulació i el joc: l’espai de l’exploració, del descobriment, del joc simbòlic, etc.  Ens va agradar molt la sala multisensorial, un espai que estimula tots els sentits: llums de colors, catifa amb llumetes, imatges de la natura, música ambiental, aigua en moviment…

Dóna molta importància a la implicació de les famílies en l’atenció als infants, al fet d’escoltar les seves necessitats i acompanyar els nens i les nenes en aquests primers d’anys de vida, en els quals es creen les bases del que seran en el futur.

Va ser una visita molt agradable. La Laura es considera una persona molt afortunada perquè entén que treballar com  a educadora és la millor feina del món.