Castaween als Cicles Formatius 2017

El dimarts 31 d’octubre l’alumnat del Ribot i Serra va celebrar la seva particular festa de la Castanyada i Halloween

L’anomenat Castaween és una fusió molt particular de les dues maneres de viure la festivitat. És propi del currículum dels Tècnics/es d’Animació Sociocultural i Turística; així ho descriu la seva competència general (programar, organitzar, implementar i avaluar intervencions d’animació sociocultural i turística, promovent la participació activa de les persones i dels grups destinataris, i coordinar les actuacions dels professionals i voluntaris al seu càrrec). Per aquest motiu, dins dels mòduls professionals corresponents i amb la voluntat de recrear una simulació d’aprenentatge-servei, l’alumat de segon s’encarrega de dinamitzar la vetllada.

Una de les actuacions principals sobre la qual s’articulen la resta d’actuacions és l’anomenat túnel del terror. Aquest any la temàtica del túnel tenia com a base la sèrie “La Purga”. Sense fer avançaments no desitjats de la sèrie, podem explicar que els protagonistes han de sobreviure en condicions extremes de por i violència. El nostre alumnat no va patir violència en cap moment, però sí que es van viure, gràcies a les interpretacions dels alumnes-actors de segon, moments d’angoixa i por. Cal esmentar que la participació en el túnel és totalment voluntària i no s’obliga ningú a fer-ho; tot i així,  hi va haver participants que van gaudir de l’experiència fins a dues vegades.

Paral·lelament al pas pel túnel dels diferents grups, la resta de l’alumnat anava voltant per les diferents aules que havien estat preparades amb tallers diversos per part de l’alumnat de segon d’Educació Infantil i l’alumnat de primer d’Animació Sociocultural i Turística. Aquests tallers tenien com a eix central de les seves activitats la festa de la Castanyada i la de Halloween.

La valoració que n’ha fet l’alumnat participant és en general molt positiva; tots sortien molt contents de les aules, amb ganes d’anar a fer el taller següent.

Tot i que encara no tenim els resultats de les avaluacions de totes les persones que van participar a la festa, cal dir que l’organització va ser molt professional i acurada, i es va valorar molt positivament la implicació i la manera com es van dur a terme els tallers.

Accés a l’àlbum de fotos