Campaments de refugiats del poble sahrauí a Tindouf

Set alumnes del nostre Institut van arribar el 26 d’octubre als campaments de refugiats del poble sahrauí a Tindouf  (Algèria). En arribar van ser rebuts pel Ministeri de Cultura de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD) i de seguida van començar a fer diverses activitats lúdiques amb els infants.

Amb el grup hi ha anat una comissió mèdica del Parc Taulí per tal de fer intervencions quirúrgiques a la població.

Aquest projecte d’agermanament amb el poble sahrauí el gestiona l’entitat TACC (Taller d’Art, Cultura i Creació) de Sabadell.

Els nostres alumnes hi han anat com a cooperants becats per l’Ajuntament de Sabadell. La Regidoria de Drets Civils va impulsar de nou l’agermanament amb el poble sahrauí l’any passat.

És la segona promoció d’alumnes que baixa al Sàhara Occidental. A la tornada dissenyaran un projecte de sensibilització amb la TACC per implementar a escoles i instituts de Sabadell.

L’estada és de quinze dies i estan tutoritzats per tècnics de la TACC.

També els acompanya el coordinador del Centre Cívic Can Rull, Dani Gonzàlez. En aquest espai l’alumnat disposarà de materials i recursos per dissenyar les activitats a implementar al llarg del curs a la tornada.

Els joves estudiants estan allotjats en els domicilis dels refugiats i viuran en les mateixes condicions d’habitatge, higiene i alimentació. Durant l’estada faran activitats a l’escola de primària i també a l’escola de belles arts del campament.

No deixeu de visitar el diari del camp de refugiats.