Biblioteca Sud de Sabadell

El passat dimecres dia 10, l’alumnat de 1r TEI va visitar la Biblioteca Sud. Ens va rebre el Jordi, un bibliotecari que viu amb passió la seva feina. En Jordi ens va explicar què podem fer en una biblioteca; és un servei cultural molt complet, podem trobar tota mena de llibres en préstec, però també revistes, pel·lícules, diaris i, adaptant-se als nous temps, també podem trobar les sèries de moda i tot sense pagar un euro.

Vam veure tots els raconets, ens va cridar l’atenció la bebeteca, un espai per a infants de 0 a 3 anys per començar a tocar, mirar, escoltar i olorar els llibres. En Jordi ens va preparar tot un reguitzell de llibres infantils sabent que l’alumnat està estudiant el cicle d’educació infantil. Hem de gaudir de les històries de Babar per treballar les emocions, gaudir d’una meravella com  “El punt vermell” un llibre amb sorpreses en relleu cada cop que obrim una pàgina, o “Bestioles i bestiasses”, un llibre  on els infants poden veure els animals a mida natural: una trompa d’elefant, la cara d’un lleó o l’ou d’un estruç. A la biblioteca hi ha un llibre “únic” perquè no hi ha cap més en el mercat, “El gran llibre sorpresa de la selva”, com el seu nom diu és un llibre gegant ple de colors.

Ens va cridar l’atenció el racó de la mascota “Popis” un pop que et convida a les darreres novetats infantils, els infants podem gravar píndoles per recomanar els seus llibres preferits i també fer treballs manuals.

La biblioteca és un equipament molt actiu: podem escoltar contes, gaudir del club de lectura infantil, veure pel·lícules infantils, fer tallers diversos, etc. També podem anar a fer treballs en la zona d’ordinadors. El Jordi ens va explicar que ofereix assessorament per grups d’estudiants que han de fer un treball de recerca o un projecte, un bibliotecari sap tot el que cal saber per  a distingir les fonts de documentació fiables i seleccionar els continguts. Ens va explicar un secret que desconeixíem; l’índex d’un treball o un llibre en realitat és un sumari no un índex. També podem imprimir un treball en color o blanc i negre per un mòdic preu.

Per acabar la visita, vam anar a l’auditori de la biblioteca, un espai amb un aforament de 100 persones disponible per tothom que el necessiti. Ens va ensenyar uns quants llibres més relacionats amb l’educació infantil i ens va explicar dos bonics contes: “Atrapat” de Oliver Jeffers i “El test buit” un conte popular xinès  de Demi.

Vam gaudir molt de la visita. Agraïm al Jordi les seves explicacions, sap transmetre i connectar amb la gent amb tocs d’humor molta saviesa.

Àlbum de fotos