Associació Ubuntu

L’alumnat de 2n de TIS i 2n de TASOCT, dins de la programació d’activitats de les IX Jornades tècniques del Ribot i Serra, han pogut visitar el barri de Torre Baró i conèixer dos projectes de l’Associació Ubuntu.

Aquesta associació va néixer l’any 2008. Inicialment, va començar l’activitat com a espai de lleure educatiu les tardes dels dissabtes a la Zona Nord de Ciutat Meridiana, i es va anomenar el Cau de la Ubuntu. És un espai de lleure educatiu, que té lloc a l’Escola Ferrer i Guàrdia del barri, on infants i famílies participen en diverses activitats a través de la convivència, l’estima i l’acompanyament. També hem pogut visitar el Centre Obert Ubuntu, un espai de lleure educatiu i reforç escolar, que permet als infants, adolescents i les seves famílies gaudir d’un espai pensat per a ells i elles, completament ajustat a les seves necessitats.

És un projecte que es basa en un enfocament d’educació integral, amb una metodologia activa, on els infants i adolescents i també, les famílies amb menys oportunitats, poden créixer en els valors democràtics, d’equitat i de respecte per la diversitat.

“jo sóc perquè tu ets”

“Jo sóc el que sóc per allò que tots som”