Amical de Mauthausen

El professor Joan Calvo, president de l’Amical de Mauthausen, va explicar a l’alumnat com va ascendir el nazisme al poder i com aquest partit polític va realitzar una política planificada per marginar les persones més vulnerables i les minòries ètniques, basant-se en idees racistes, per mantenir-se al poder.

La xerrada va ser molt interessant i van sorgir preguntes que permetien relacionar aquests fets del passat amb situacions de racisme i marginació actuals.

L’associació agrupa els exdeportats republicans dels camps de concentració del nazisme, així com els familiars i amics, tant dels supervivents com dels deportats assassinats als camps.

L’Amical de Mauthausen representa els deportats d’aquest camp austríac i de tots els camps del III Reich, encara que l’associació pren el nom de Mauthausen pel fet de ser el camp on van ser deportats més espanyols.

L’Amical té la seu a Barcelona, ​​però agrupa i representa tots els espanyols deportats vinguessin o vinguin d’on vinguin.

Aquesta és una activitat subvenciona pel programa “Ciutat i Escola” de l’Ajuntament de Sabadell que compta amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell.