25N

El dia 23 de novembre, l’alumnat de 2n de TIS i 2n de TASOCT va organitzar una jornada especial sobre el 25N, Dia Internacional per a l’Erradicació de la Violència Masclista vers les Dones.

Aquesta jornada, en la qual va participar tot l’alumnat dels cicles del torn de tarda, va estar composta per una varietat de tallers relacionats amb les diferents formes de violència que han rebut i segueixen rebent les dones. També es va treballar la prevenció d’aquestes formes de violència amb temàtiques com els hàbits saludables i els mites sobre la sexualitat, l’assetjament al carrer i les noves masculinitats, la grassofòbia, els cànons de bellesa, les relacions tòxiques, la romanització de les relacions afectives, la invisibilització de la dona al llarg de la història, la mirada patriarcal i els rols i estereotips de gènere. En total, 12 tallers que es van dur a terme al llarg de tota la tarda. En acabar, es va llegir un manifest al pati.

Aquest projecte tipus APS ha estat treballat al llarg del primer trimestre dins del mòdul de projecte. L’organització ha estat a càrrec de 32 alumnes i han participat uns 270 alumnes aproximadament.

Prèviament, l’alumnat organitzador va rebre formació del programa “Ocell de foc” per aprendre estratègies per afrontar el tema de les violències amb gent jove.

Com cada any, aquesta jornada ha servit per informar, sensibilitzar i aprendre sobre les violències que pateixen cada dia les dones i els col·lectius oprimits.

Agraïment a la participació de tot l’alumnat i professorat del centre, ja que, sense vosaltres no hagués estat possible.

Seguim lluitant cada dia!