1r de TIS parla de l’amor romàntic a RTVE Catalunya

El divendres dia 9 ens ha visitat rtve Catalunya durant la classe de Diversex que es feia amb l’alumnat de 1r d’Integració social (Educació Sexual i prevenció de violències), coordinada per l’entitat sabadellenca Actuavallès.

Han parlat de l’amor romàntic per esbrinar què pensa el jovent dels mites relacionats amb aquest tipus d’amor tan predominant a les pel·lícules i basat amb l’heteropatriarcat ara que s’acosta el dia de Sant Valentí.

L’alumnat ha sabut descriure els diferents mites:

-“La mitja taronja”: és la creença en la qual hi ha una persona destinada a ser la nostra parella, és la persona ideal i segurament compartirà amb nosaltres tota la vida

-“L‘heterosexualitat“: proclama que l’amor només és possible dins d’un marc heterosexual.

-La creença que l’amor implica “patiment”, però sempre se supera perquè  l’amor mou muntanyes.

“L’exclusivitat”: tots els desitjos amorosos s’han de satisfer dins de la parella.

“La passió“: mite que fa creure que l’enamorament i les relacions passionals duren per sempre.

Podeu veure la notícia a l’informatiu de les 14h del diumenge dia 12 de febrer a TVE Catalunya o en el següent Tweet de RTVE Notícies: