Orientació acadèmica i professional per a 2n de batxillerat

Si estàs cursant 2n de batxillerat ja sabràs que l’accés i l’admissió a la universitat està marcat per les proves d’accés a la universitat (PAU). La Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya publica tota mena d’informació sobre les PAU que et pot ser útil. També deus saber que hi ha diferents webs que apleguen els exàmens de totes les matèries des de fa molt anys, incloses les solucions: selecat.cat o selectes.cat, per exemple. Recorda que alguns estudis (pocs però significatius) tenen proves d’aptitud personal (PAP), com Ciències de l’activitat física i de l’esport, Cinema i mitjans audiovisuals, Pilot d’aviació comercial, Traducció i interpretació, i Art Dramàtic, per exemple.

Durant el curs rebràs molta informació sobre les PAU, no només a les tutories, sinó a totes les matèries que curses. Fins i tot, potser més de la que voldries.

A Catalunya hi ha 12 universitats. Algunes són públiques i altres són privades. La pàgina anterior disposa dels enllaços a cada institució: ub.edu, uab.cat, upc.cat, upf.cat, udg.cat, etc. Recorda que l’accés a les universitats privades està marcat per criteris diferents.

Aquí pots consultar les notes de tall de juny de 2022.

Hauries de consultar l’estructura dels estudis universitaris, l’oferta de graus i altra oferta formativa d’estudis superiors. Si no coneixes bé l’oferta existent no podràs prendre una decisió basada en tota la informació de què disposes.

Una altra opció després amb el títol de batxillerat és accedir a un CFGS (o a un CFGM). Recorda que el títol que s’obté en haver cursat amb èxit un grau superior és el de tècnic superior i que la durada sol ser de 2.000 hores o dos cursos. Amb el títol de grau superior es pot accedir a estudis universitaris per una via diferent a la de les PAU. El web Estudiar a Catalunya disposa de tota la informació necessària en relació als cicles formatius de grau superior.

Un web interessant que recull tota la informació necessària sobre estudis superiors és Un Portal.

Un tema també interessant a l’hora de perfilar el teu futur acadèmic és conèixer les beques i ajuts a l’estudi existents.

Al llarg del curs rebràs informació i orientació sobre les possibilitats acadèmiques després del batxillerat, visitaràs el campus universitari de la Universitat Autònoma de Barcelona, etc. A més, rebràs assessorament per a la preinscripció i la matrícula de les PAU, i fins i tot suport presencial durant la realització de les proves.

Recorda que l’acreditació de nivell intermedi d’anglès és un requisit per als actuals títols universitaris, i que s’ha d’obtenir, si no es té, al llarg de la carrera. Si estàs cursant 2n de batxillerat, recorda que tens accés a l’Escola Oficial d’Idiomes (per exemple, EOI del Vallès Oriental). Durant la realització del grau, també podràs accedir al centre d’idiomes de la universitat; per exemple, a l’Escola d’Idiomes Moderns de la Universitat de Barcelona.

També hi ha la possibilitat d’anar a estudiar a l’estranger. La Secretaria d’Universitats i Recerca ofereix Informació internacional; és a dir, informació sobre programes i ajuts per sortir a estudiar fora de Catalunya.

Un estudiant universitari ha de dedicar temps i esforços a aprendre i/o millorar les habilitats més relacionades amb el seu èxit personal i professional futur. Per exemple, la interacció positiva en grup (comunicació, coordinació, organització, lideratge), la persistència, la intel·ligència emocional, etc. Com més aviat t’hi posis, millor anirà.

També podeu accedir a continuació al nostre site d‘orientació acadèmica i professional.

Finalment, si resulta que, de fet, no tens gens clar què vols estudiar, encara tens la possibilitat d’endinsar-te a Educaweb per descobrir-ho. Aquest web et permet explorar en quins estudis i professions tens potencial, conèixer el sistema educatiu, les titulacions oficials i totes les professions i, fins i tot, resoldre els teus dubtes.

Estudiar