Orientació acadèmica i professional per a 4t d’ESO

Ets alumne de 4t d’ESO?

Ets a punt d’acabar l’etapa de la teva vida marcada pels estudis obligatoris. Després de l’ESO, ja saps que passes a ser molt molt més responsable dels teus estudis i, en conseqüència, del teu futur acadèmic i professional.

La teva reflexió sobre el teu futur acadèmic i professional va començar, en principi, quan cursaves 3r d’ESO. Si no és així, pots recuperar les accions que hauries d’haver fet aleshores per iniciar el teu recorregut de presa de decisions: ves a l’Orientació acadèmica i professional de 3r d’ESO). Més o menys, convindria que ara ja haguessis establert uns objectius adients o almenys unes prioritats.

És hora d’analitzar quin camí acadèmic s’adequa més o menys als teus objectius o prioritats. Per començar, has d’explorar i conèixer el sistema educatiu a Catalunya. Hi ha diferents itineraris. És probable que més d’un et pugui conduir cap als teus objectius, però cadascun té les seves peculiaritats. Consulta aquí quins estudis pots fer (Batxillerat, FP, Artístics, Esportius, Idiomes, …)

A l’hora de triar l’itinerari que seguiràs en acabar els teus estudis obligatoris, et pot ajudar el fet de recopilar informació sobre el món laboral. En concret, sobre l’ocupació o ocupacions relacionades amb els ensenyaments que vols cursar: com més informació tinguis sobre la professió o les professions que vols exercir i les sortides professionals dels estudis, més fàcil et serà escollir la formació adequada.

El vostre tutor us informarà sobre el sistema educatiu català, les característiques del batxillerat en general i del batxillerat que ofereix l’Institut Reguissol, sobre les famílies professionals que agrupen els cicles formatius de grau mitjà (CFGM) i de grau superior (CFGS), etc. Atendrà de manera personalitzada les teves inquietuds. També gaudiràs de xerrades informatives sobre batxillerat i sobre cicles formatius, i podràs visitar el Fira Guia’t de Granollers, on s’hi reuneix l’oferta formativa del Vallès Oriental. A principi de març també pot ser interessant que visitis amb la família el Saló de l’Ensenyament a Barcelona, que és la trobada de referència d’informació i orientació sobre l’oferta educativa nacional i internacional.

Consulta, si és necessari, les Preguntes més freqüents sobre orientació.

Si aquest any fas 17 anys o ja els tens, recorda que pots fer la Prova d’accés a CFGM que es realitza habitualment al principi de maig. El teu tutor i/o els responsables del Departament d’Orientació te n’informaran, t’ajudaran a matricular-te i, fins i tot, et donaran assessorament per preparar la prova.

Segueix el nostre blog de notícies sobre Orientació acadèmica per estar al dia.

Recorda de 3r que la informació que necessites per a la teva presa de decisions és a Estudiar a Catalunya.

Recorda també de 3r que, si tot plegat no t’ha ajudat a decidir-te, encara tens la possibilitat d’endinsar-te a Educaweb per descobrir què vols estudiar o de què vols treballar. Et permet explorar en quins estudis i professions tens potencial, conèixer el sistema educatiu, les titulacions oficials i totes les professions i, fins i tot, resoldre els teus dubtes.

Estudiar a Catalunya