Orientació acadèmica i professional per a 3r d’ESO

Ets alumne de 3r d’ESO?

Com a alumne de 3r d’ESO, el primer que has de fer és reflexionar sobre les teves aptituds, les teves preferències pel que fa a activitats i professions, les teves característiques personals i la teva actitud respecte al món laboral. Aquesta reflexió t’ha de portar a trobar quins entorns professionals i quins exemples d’estudis encaixen més amb el teu perfil. Per començar, és molt recomanable que responguis aquest Qüestionari d’autoconeixement. Està pensat per alumnes que ja han cursat 4t d’ESO però pot ser interessant.

Aquí tens un altre Qüestionari d’interessos professionals.

De què t’agradaria treballar? Les feines poden agrupar-se en entorns professionals. A l’anterior enllaç pots  trobar 26 famílies professionals i informació sobre els cicles formatius corresponents.

Tingues present que el teu tutor i el Departament d’Orientació del centre estan a la teva disposició. Coneixen la teva situació, les teves aptituds i característiques. Si els expliques els teus interessos, poden assessorar-te en la teva presa de decisions en relació a la tria del 4t d’ESO més adequat al teu perfil. No triïs sense una reflexió prèvia. Per descomptat, la teva família és qui més et coneix i, per tant, potser qui millor pot ajudar-te. Parleu-ne. Dediqueu-hi temps. També pots adreçar-te a alumnes de 4t d’ESO, que et poden parlar de la seva experiència. Recorda que al llarg del curs hi haurà xerrades informatives: aprofita-les!

A l’adreça de la Generalitat Estudiar a Catalunya disposes de tota la informació necessària.

Si tot plegat no t’ha ajudat a decidir-te, encara tens la possibilitat d’endinsar-te a Educaweb per descobrir què vols estudiar o de què vols treballar. Et permet explorar en quins estudis i professions tens potencial, conèixer el sistema educatiu, les titulacions oficials i totes les professions i, fins i tot, resoldre els teus dubtes.

Estudiar a Catalunya