Graduació de 4t d’ESO promoció 2019-2023

Podeu veure fotos i vídeos de la graduació AQUÍ

Feia una tarda perfecta aquest dimecres 22 de juny, el sol lluïa sense imposar-se i la marinada feia voleiar delicadament les sedes dels vestits que les noies havien escollit amb tanta cura per donar més solemnitat a la transcendència de l’acte. Els nois per la seva banda també s’havien empolainat per la ocasió, i tots plegats anaven arribant a l’institut acompanyats de familiars i amics que no podien dissimular la satisfacció i orgull que sentien pels seus fills, en un moment per ells tant extraordinari com emotiu, assolien el Graduat Escolar després de quatre cursos viscuts amb intensitat, treball, alegries, diversió, temors i emocions compartides amb amics i professors.
Per tots una fita important, uns seguiran al centre cursant algun batxillerat, d’altri es veuran condicionats a estudiar algun Cicle Formatiu en d’altres instituts, fins i tot lluny de casa seva, alguns preferiran iniciar-se en el món del treball.
Però ja res no seguirà igual, la vida ens garbella, canvis de llocs, d’hàbits, de professors, de companys…
Ells s’havien organitzat una festa, i l’havien organitzat molt bé. Per primera vegada al Puig Cargol es celebraria la graduació a la tarda, facilitant la presència de mares i pares. Sota la volta de fulles dels arbres del pati central de l’institut, una catifa vermella menaria a l’escenari on pujarien tots a recollir el seu diploma, el birret i una banda que els identificaria com amics i companys únics. Flanquejarien el passadís fileres de cadires on s’asseurien tots els convidats, que van ser molts!
Ells farien totes les presentacions, havien estructurat els diferents capítols de l’acte, que s’inauguraria amb un parlament de la Directora seguit de les al·locucions de les quatre tutores de quart.
El gruix de la funció seria l’entrega de diplomes als graduats.
En acabar un berenar a la sala polivalent faria de pedra termenera, marcaria el final d’aquest jubileu de quatre anys al Puig Cargol i l’inici de la vida adulta.
Immillorable, la graduació va ser tot un èxit, l’organització impecable, la festa va ser l’exaltació de l’alegria i es va desenvolupar amb la precisió d’un rellotge suís.
Els nostres millors desitjos i la nostra felicitació a tots els alumnes de quart que han demostrat abastament la seva capacitat de superació en el coneixement i d’integració a qualsevol tasca de la societat.

Text i àlbum de fotos fets per Narcís Coderch, tutor de l’aula d’acollida.