Visita a la Llar Oxalis

Dimarts 9 de maig, el grup de 2n curs d´APD va visitar la Llar Oxalis, a Girona. Es tracta d’un centre residencial per a persones amb greu discapacitat física, la majoria d’ells per Paràlisi Cerebral. És també una de les empreses amb què tenim conveni Dual, on cada curs alguns dels nostres alumnes amplien la seva formació pràctica i, de vegades, s’hi queden com a treballadors.

Com que era important no alterar la vida dels usuaris a casa seva, l’Eva Fàbrega, psicòloga del centre i tutora Dual, ens va separar en dos grups, cadascun amb una professora acompanyant: mentre la meitat participava, com a espectador o jugador, a un partit de Boccia (esport paralímpic que es practica a l’Oxalis, possibilitat per ajuts tècnics específics i per assistents personals) amb els residents, l’altre mig grup feia la visita guiada al centre.

Els alumnes en van sortir molt satisfets, perquè tot els havia sorprès i agradat molt: l’amplitud d’espais, accessibles i plens de llum (l’edifici es va dissenyar específicament per al col·lectiu), alegres; la sala d’Estimulació Sensorial, amb variadíssimes exposicions visuals de realitats amb què poden interactuar, acompanyades de colors ambientals, sons, i fins i tot temperatures, i que, d’alguna manera, compensen la falta d’experiències que pateixen; i la mostra i justificació de taulers, quaderns de comunicació i comunicadors dels mateixos usuaris, a qui la mobilitat reduïda o l’afectació cerebral també impedeix o dificulten molt la parla, tema que, just ara, estudiem en Suport a la Comunicació.

Els alumnes van tenir la possibilitat de preguntar, comentar i agrair la visita, i ho van fer de manera molt participativa. Esperem que alguns d’ells s’hi puguin incorporar com a TAPDs pròximament!

Gràcies, Eva Moneyba (antiga alumna) i als residents per obrir-nos casa seva i deixar-nos conèixer-la i compartir, durant una estona, la seva vida!