Premi Llegim Ciència UVIC

Aquest dimecres 1 de març, va tenir lloc l’acte de lliurament de guardons del premi “Llegim Ciència” de la Universitat de Vic que en aquesta edició, proposava la lectura de la novel·la “L’evolució de la Calpurnia Tate”, de Jacqueline Kelly (La Galera, 2012), a partir de la qual els estudiants podien participar en el Premi en dues modalitats. En la primera, se’ls demanava escriure un final alternatiu per a la novel·la. En la segona, se’ls proposava que redactessin una anotació de camp dialogada amb l’avi de la protagonista del llibre, descrivint un espècimen desconegut, i que en fessin un dibuix acurat.

L’acte de lliurament dels premis va incloure la participació dels ponents Mireia Bartrons Vilamala i Albert Palou Vilar, investigadors de la UVic-UCC, i Bet Font Montanyà, biòloga del Grup d’Anellament de Calldetenes-Osona (GACO), que van parlar sobre el paper de la nena i la dona científica.

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO del nostre Institut van mostrar les seves qualitats literàries emportant-se un primer premi (Abril Teixidor), un segon (Arnau Checa) i un tercer premi (Marina Martos) a 4t d’ESO i un segon premi (Aina Sallent) a 3r d’ESO.

Després de la cerimònia, ens van oferir una visita guiada per conèixer les diferents facultats de la UVic.

Felicitem les guanyadores i guanyadors i donem l’enhorabona a tots els alumnes participants.

Noticia de la UVIC
Més fotografies