Exposició Nativitat Yarza

Aquests dies podem trobar al vestíbul de la primera planta del centre una exposició itinerant cedida per la Diputació de Tarragona i la Diputació de Lleida sobre la figura de Nativitat Yarza Planas (1872-1960), la primera alcaldessa escollida democràticament a Catalunya, el gener de 1934. A més, fou la mestra de l’escola pública del poble de Bellprat (Anoia) i, com a tal, va ser una gran innovadora en la relació amb els alumnes i les famílies, l’agrupació de l’alumnat per nivells d’aprenentatge i no per edats i, sobretot, la convivència a les aules entre els nens i les nenes. Tant en l’àmbit educatiu com en el social i polític Nativitat Yarza Planas estava fermament compromesa amb el feminisme i va destacar per la defensa del lliure pensament, les causes justes i la lluita contra les desigualtats. Com és de preveure, va morir a França en l’abandó i l’oblit més absoluts. Per aquest motiu, doncs, considerem que té molt sentit preservar el testimoni i la memòria d’una dona tan sòlida com ella.