CORRECULL, compromesos amb el medi ambient

Aquest passat dijous 16 de febrer els alumnes del nostre institut van celebrar el dijous llarder. La jornada va consistir en una caminada i al mateix temps, es va iniciar la participació al projecte Correcull. Aquesta és una iniciativa emmarcada dins el Let’s Clean up Europe, impulsada pel Servei Educatiu de l’Alt Empordà i que compta amb el suport de la fundació de Kilian Jornet i l’Agència de residus de Catalunya.

El Correcull és una proposta educativa, que va néixer a Suècia, amb el nom de plogging i que fusiona l’activitat física amb el respecte amb el medi ambient. El projecte proposa sortir a córrer o a caminar i recollir la brossa que ens anem trobant durant el trajecte. El mot Correcull és un joc de paraules que vol promoure Recollir amb el Cor.

Durant la ruta realitzada per 1r d’ESO, passant per la zona de Miànigues fins a arribar al Matamors, els alumnes van poder recollir uns 15 kg de brossa, entre plàstics i papers, que estaven abocats al medi.

Els alumnes de 2n d’ESO, també van sortir a caminar a mig matí, netejant gairebé 10 km de recorregut i recollint uns 4 kg de deixalles.

Els alumnes de 3r d’ESO, que van caminar per la zona propera al Cullell fins al Torn, també es van emportar algunes bosses per posar-hi restes de plàstic i de cartó, així com els grups de 4t d’ESO, que van pujar fins a Puig Clarà i van acabar de fer la volta a l’Estany.

Uns dies abans de la sortida, els alumnes de 1r d’ESO van poder escoltar una xerrada del mateix Kilian Jornet que va encoratjar-los a participar en el projecte i va explicar la importància de ser responsables per mantenir net el nostre entorn.

Estem molt satisfets d’haver col·laborat en aquest projecte per gaudir d’un entorn més verd i poder contribuir a evitar que els residus plàstics arribin a contaminar les aigües subterrànies, i en conseqüència els rius i el mar.

Agraïm als Serveis Educatius el suport que ens ha donat per formar part del projecte que ben segur ajudarà als nostres alumnes a prendre consciència de la importància de tenir cura del medi ambient.