TALLER CIUTAT SOSTENIBLE A 2n d’ESO

Els dies 6 i 7 de novembre l’alumnat de 2n d’ESO va realitzar, a la biblioteca de l’Institut, el taller CIUTAT SOSTENIBLE. Aquesta és una activitat complementària i prèvia a la visita al Centre Integral de Valorització de Residus de Mataró dels dies 15 i 22 de novembre.

El taller consisteix en un joc de taula grupal en format de joc de rol, en el qual, al llarg de diferents torns, els equips, com si fossin representants de l’Ajuntament, han de prendre decisions que determinaran el futur del municipi. Aquestes decisions es relacionen amb l’aigua, l’energia i els residus.

L’alumnat va participar en aquesta dinàmica i en va extreure unes conclusions molt profitoses, amb l’objectiu d’entendre la complexitat de la gestió sostenible i, en concret, de la gestió dels residus.

Aquest taller i la visita a la planta de residus de Mataró són activitats emmarcades dins del Programa Mediambiental de l’Institut Pineda de Mar.