PROJECTE POSO NOM A UN CARRER

Des del Departament de Matemàtiques hem portat a terme una iniciativa anomenada #merezco una calle engegada a Màlaga ja fa un temps per la professora de Geografia i Història, Rosa Liarte.

Aquest projecte ha consistit a analitzar si hi ha un biaix “sexista” en els noms dels carrers de Pineda de Mar. Amb aquesta finalitat, els alumnes de 2n han confeccionat un llistat i han trobat que dels 212 carrers de Pineda, 108 tenen nom de persona (51%) i, d’aquests, només el 5% són de dona!

Després d’aquestes decebedores xifres, el Departament de Matemàtiques, d’acord amb la Direcció del centre, ha cregut convenient fer-les arribar a l’Ajuntament de Pineda per demanar-li tenir-les en compte a l’hora de posar els noms dels pròxims carrers del poble.

Aquest divendres 16 de març, la Regidora d’Educació, la Sra. Sònia Moraleda, ha tingut l’amabilitat de visitar-nos per rebre aquesta proposta de mans de dues representants dels alumnes que l’han portat a terme, la Luna i la Queralt.

La Regidora ens ha comentat que farà arribar la demanda al Sr. Xavier Amor, alcalde de Pineda de Mar i ha felicitat als alumnes per la bona iniciativa que han tingut, a més ens ha dit que farà saber  a la Sra. Rosa Liarte la sol·licitud que els nostres alumnes han fet arribar a l’ajuntament.

Clica a la imatge per a veure l’àlbum fotogràfic.